HTML

Unalmas autók

Blog autókról amiket már elfelejtettünk, mert túl sok volt belőlük.

Friss topikok

Címkék

1970 (1) 1977 (1) 1981 (1) 1985 (1) Acclaim (1) autó (1) bevezető (1) bienvenue (1) British Leyland (1) Buick (1) Chrysler (1) első poszt (1) Ford (1) GM (1) Honda (1) Lincoln (1) N-body (1) Rootes (1) Simca (1) Somerset (1) Triumph (1) unalmas (1) USA (1) Vesailles (1) welcome (1) Címkefelhő

Buick Somerset

The brain specialist 2015.04.22. 17:50

  Apró másfél éves kihagyás után új poszt érkezik, melyben egy felénk ismeretlen, de szülőhelyén, Amerikában is gyakorlatilag kihalt típusról lesz szó.

  A ’70-es évek végére nyilvánvalóvá vált a General Motors számára hogy az anakronisztikus, hátsókerék-hajtású platformra nem lehet olyan kompakt autókat építeni, ami versenyre tud kelni a piacon egyre jelentősebb konkurenciává váló német és japán importokkal. A GM 1980-ban mutatta be az új, Amerikában úttörő, X-body platformjára épülő elsőkerék-hajtású modellcsaládot. Négy típus osztozott az alvázon, a Chevrolet Citation, a Pontiac Phoenix, az Oldsmobile Omega és a Buick Skylark. Az új típuscsalád gazdaságilag sikeres volt, ám hamar kijöttek a minőségi problémák, és több visszahívás is sújtotta a típuscsaládot.

  Tanulva a hibából a következő generációhoz új padlólemezt terveztek az Oldsmobile mérnökei, ez lett az N-body. Az új kompakt típusokat az 1985-ös modellévre mutatták be. A Phoenix és az Omega gyártását le is állították 1984 végén. A Buick más megoldást választott, a Skylark négyajtós változatát még gyártásban tartotta és mellé bemutatta az új padlólemezre érkező Skylark kétajtós változatát Somerset Regal néven. Ékes bizonyítéka a GM döntéshozóinak határtalan fantáziájára az elnevezést a 80-as évek elején már használták egyszer, a Regal egy különleges kiadásához, ezúttal csak felcserélték a nevek sorrendjét. Ez már valami!

  A Somerset nem mutatott lényeges különbséget testvéreihez az Oldsmobile Calais-hez és a Pontiac Grand Am-hez képest, orrmotor keresztben, elsőkerék-hajtás. Két féle motorral lehetett megrendelni az autót, alapból a 2,5 literes Iron Duke soros négyhengeres járt hozzá 93 lóerővel és 182 Nm-es nyomatékkal. Extraként lehetett még rendelni egy ’85-re újonnan kifejlesztett 3 literes multi-point benzin befecskendezéses V6-ossal ami 127 lóerőt és 203 newtonmétert teljesített. Sebességváltók terén is kettőn állt a vásár, alapból egy 5 sebességes kézi járt vagy 395$ felárért lehetett rendelni egy 3 sebességes automatát. 

1985_buick_somerset_regal.jpg

  Bár mechanikailag nem volt különbség a különböző divíziók típusai között az utasteret egyedire tervezték meg, mind közül a Buick megoldása volt a legigényesebb és egyben a legrendhagyóbb is. A műszerfalon az összes információ digitálisan volt megjelenítve, ami nem a legmegbízhatóbb  megoldás de a ’80-as években komoly 45394733002cd8f70a4af27b1da5b65a.jpgpresztízs értéke volt. Még érdekesebben oldották meg a rádió elhelyezését. A középkonzol tetejére biggyesztettek egy digitális kijelzővel szerelt Delco egységet. Az érdekes megoldás eredménye az lett, hogy a gyári rádiót utólagosan kicserélni másra igen nagy szívással járt volna. 

 
 1986-ban bemutatták az új N-body Skylarkot négy ajtóval, és ugyanebben az évben elhagyták a Somerset mögül a Regal nevet. A kínálat három felszereltségből állt Custom az alap, Limited a luxus változat volt, valamint megjelent a T-type, ami a sportos felszereltséget jelölte. Utóbbit csak a 3 literes V6-ossal árulták, valamint- ellentmondva a sportos autóról alkotott európai elképzeléseinknek- csak a 3 sebességes GM Turbo Hydramatic automata váltóval lehetett rendelni, a futóműt feszesebbre hangolták, a kormányzást pedig közvetlenebbé tették.

  1987-ben az addigi T-type megszűnt és Touring csomag néven futott tovább a sportos változat amelyet immáron 4 hengeres motorral és kézi váltóval is meg lehetett rendelni. A Somerset gyártását az 1988-as modellévre befejezték, amikor a Skylark megkapta az első modellfrissítését, innentől az addig önálló kétajtós
változat szintén Skylark néven futott tovább.  

  Érdemes megemlíteni hogy 1985-ös szezonban a Trans Am versenysorozatban a Buick egy Somersettel nevezett, aminek bár nem sok köze volt az utcai változatokhoz- egy V8-as motor hajtotta-, de a Mercury Caprik által uralt mezőnyben két első helyet sikerült megszereznie.

thumb.jpg

Buick Somerset 1985-1987


2.5 3.0
hossz.*szél.*magasság: 4572*1962*2626 mm

Hengerek/szelepek száma: 4/2 V6/2
Hengerűrtartalom: 2471 ccm 2966 ccm
Teljesítmény: 93 Le 127 Le
Nyomaték: 182 Nm 203 Nm
Végsebesség: 170 Km/h 190 Km/h
0-100 Km/h: 13,1 sec. 11,3 sec.
Saját tömeg: 1144 kg 1192 kg

 

Címkék: 1985 GM Buick Somerset N-body

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://unalmasauto.blog.hu/api/trackback/id/tr867386628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása